Oldalak

2009/08/25

Lea: Hogyan találom meg a megfelelő nyelvtanfolyamot?

Tea:
Így az új tanév közeledtével sokan gondolkodnak azon, hogyan tovább a nyelvtanulással. Rengeteg a kérdés: Nyelviskolát, magántanárt keressünk vagy álljunk neki magunk? És egyáltalán hol? És hogyan? Miből?

A nyelviskolák, nyelvtanárok természetesen örülnek a tanítványoknak, de nem feltétlenül a te érdekedet fogják szem előtt tartani a tanfolyamok, magánórák során. Hanem elsősorban a sajátjaikat. (Ez a nyelviskolák esetén olyasmiket jelenthet, hogy nagyobb csoportlétszám=több pénz; kevesebb tapasztalattal rendelkező tanár=alacsonyabb fizetendő óradíj, stb. A tanár oldaláról pedig kb. így néz ki: kevesebb készülés=több szabadidő; vagy: minél több bevállalt óra, annál több pénz, illetve annál kevesebb energia az egyes órák megtartására, az egyéni igényekre való odafigyelésre, stb.)

Sok kidobott pénzt (valamint felesleges köröket) tudsz tehát megspórolni avval, ha először magadnak meghatározod, mire van szükséged: hol tartasz most, és hova szeretnél eljutni.

A megfelelő tanfolyam, tananyag kiválasztásához találsz segítséget az alábbi linkeken:
Arról, honnan tudhatod, melyik szint való neked?
Arról, hogy milyen nyelvkönyvet válassz?
És miért ne válassz túl nehéz nyelvkönyvet ill. tanfolyamot.

Az igényeidhez próbálj ezután tanfolyamot vagy magántanárt keresni. Ha a választás nem is sikerül tökéletesre, sokat tehetsz magad is a fejlődésed érdekében: a 10 tipp az eredményes angoltanuláshoz c. e-könyv ehhez kínál hasznos tanácsokat. Ingyen letöltheted!

Még több tudatos nyelvtanulás 

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Tea!
Nagyon örültem a 10 tipp az angol tanuláshoz című e-könyvnek.
Egyből elkezdtem böngészni az általad ajánlott nyelvkönyveket, és lehet hogy a bőség zavara miatt, ill. hogy nem ismerem őket nem jutottam előrébb.:-)
Szeretnék egy kis segítséget kérni, hogy melyiket válasszam. Szeretnék teljessen kezdő szinten tiszta lappal nekifutni az angolnak önszorgalommal otthon, esetenként magántanár bevonásával.
Mint mindenki én is sokszor nekifutottam már a nyelvtanfolyamoknak, de mindíg a kezdeti lelkesedés után max 1 hónap többet nem vettem részt az oktatáson.
Már hónapok óta gondolkozom a nyelvtanuláson, mert most már ha elkezdem, be is szeretnék fejezni egy szintet. Persze a tanfolyamokon és a magántanárnál minden tippet "a mit hogyan ne csináljunk" végigjártam , és pontossan úgy csináltam ahogy leírtad. Magammal kapcsolatban meg abban maradtam, hogy képtelen vagyok itthon megtanulni angolul, ez nekem csakis angol szövegkörnyezetben rámkényszerítve működhet. De ha másnak megy az itthon tanulás csak nem én vagyok az egyetlen kivétel.?Legalábbis remélem... Még ami tipikus, hogy van egy kicsi tudásom, de megszólalni egyátalán nem merek, vagy ha nincs más kiút (valaki tud épp a környezetemben) teljessen összezavarodom, és nagyon nehezen jönnek a szavak elő. Egyszerűen nem merek megszólalni.
Ezekkel a "tulajdonságokkal" véleményed szerint melyik könyvet vásároljam meg? Merre induljak?
Előre is köszönöm a segítségedet.
Üdvözlettel: Barbara

Tea írta...

Kedves Barbara!
Nagyon örülök, hogy hasznosnak találtad a
10 tipp az eredményes angoltanuláshoz
e-könyvet.
Ha tényleg szeretnél az elejétől nekiállni újra én, személy szerint, két tankönyvcsaládot ajánlanék a figyelmedbe:
1. New Headway: Alapos, átfogó, jól bejáratott tankönyvcsalád. Sok helyen ismerik, használják. Amire figyelni kell, hogy már a 3-4. kiadásnál jár, és sok tanár/nyelviskola nem a legújabbat használja, tehát nem mindegy, melyiket vesszük meg.
2. New English File: a kedvencem. Nagyon jó sorozat, sokat beszélteti a tanulókat, fiatalos, érdekesek a témák, stb. Az egyetlen hátránya, hogy (tapasztalataim szerint) még nem sok tanár ismeri/használja.

Mindkét tankönyvcsalád nagyon jó szoftveres segítséggel rendelkezik (mind a könyvekhez járó CD ROM, mind az internetes feladatok tekintetében), amik leckénként és témánként nagyszerű gyakorlási lehetőséget biztosítanak.

Ha tényleg az elejéről szeretnél kezdeni, akkor az Elementary szinttel kezdd. Ezzel a legalapvetőbb dolgokat jól be tudod gyakorolni. Az alapok (főleg: Present Simple, Present Continuous, Past Simple) átfogó ismeretén áll vagy bukik a jó nyelvtudás.

Remélem tudtam segíteni. Jó tanulást!